تاریخ امروز :22 اردیبهشت 1403

چگونه روتین مراقبت از پوست داشته باشیم: روند ۹ مرحله ای و کامل مراقبت

مقاله را بشنوید:

 

داشتن محصولات خوب  برای مراقبت از پوست کافی نیست؛ برای اینکه محصولات آرایشی تان بیشترین تأثیر را داشته باشند، باید آنها را به ترتیب صحیح نیز استفاده کنید. روال کار شما به نوع پوست، مواد و فرمولاسیون محصولات و زمان استفاده در روز بستگی خواهد داشت.

یک قاعده خوب در استفاده از کرم ها این است که به ترتیب بافت کرم، از سبک ترین تا سنگین ترین آن استفاده شود؛ زیرا محصولات سبک قادر به نفوذ به محصولات سنگین تر نخواهند بود. پس شما باید از یک روتین مراقبت از پوست پیروی کنید.

بیشتر بخوانید: مراقبت های روتین یک پوست چرب و پرجوش چیست؟ ۱۱ موردی که باید رعایت کنید.

در ادامه، مراحل یک روتین مراقبت از پوست درست و خوب را با هم میخوانیم:

صورتت را بشوی: صبح و شب ، صورت خود را آب بشویید و مقدار کمی پاک کننده ملایم را بین کف دست تمیز بمالید. شستشوی صورت را با فشار ملایم در سراسر صورت ماساژ دهید. دستان خود را بشویید و صورت خود را با آب ماساژ دهید. تا زمانی که پاک کننده و مواد زائد پاک نشده اند، شستن را ادامه دهید. با حوله نرم صورت خود را به آرامی خشک کنید.

اگر آرایش می کنید، ممکن است لازم باشد در روز دو بار پوست خود را تمیز کنید. ابتدا آرایش خود را با روغن پاک کننده یا آب مایسل پاک کنید. سعی کنید مواد پاک کننده مخصوص آرایش چشم را برای چند دقیقه بگذارید تا آرایش راحت تر از بین برود. از مالش چشم خود جلوگیری کنید. این کار را با یک تمیز کننده ملایم صورت تمام کنید.


خرید یک شوینده مناسب پوست اولین کاری است که هر آقا و خانم باید برای مراقبت از پوست خود انجام دهند، از لینک زیر می توانید هم شوینده مناسب را پیدا کنید و هم امتیاز کاربران و نظرات متعدد آن ها را مشاهده و اقدام به خرید کنید:

پوست چرب و جوش دار آکنه

 

 

خرید کنید

 


تونر بزنید: اگر از تونر استفاده می کنید، پس از تمیز کردن صورت و قبل از هر چیز دیگری از تونر استفاده کنید. چند قطره تونر را کف دست یا روی یک پنبه یا پارچه نخی بریزید و به آرامی روی صورت خود را بکشید. اگر تونر شما لایه بردار است – به این معنی که سلول های مرده پوست را با ترکیباتی مانند اسید گلیکولیک از بین می برد – فقط در شب استفاده کنید. از فرمول های آبرسانی می توان دو بار در روز استفاده کرد. به طور همزمان از تونر لایه بردار و رتینوئیدها یا لایه بردارهای دیگر استفاده نکنید.


یکی از لوازم آرایشی بهداشتی ضروری تونر است که با دیدن نظرات کاربران و دیدن رای آن ها به محصولات می توانید انتخاب بهتری داشته باشید. برای خرید می توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

تونر شستشوی صورت مراقبت و روتین پوستی

 

 

خریدکنید

 


سرم بزنید: صبح زمان خوبی برای استفاده از سرم همراه با آنتی اکسیدان ها است – مانند سرم ویتامین C روشن کننده – زیرا آنها از پوست شما در برابر رادیکال های آزاد، که در طول روز با آنها روبرو خواهید شد، محافظت می کنند. شب هنگام زمان مناسبی برای استفاده از سرم مرطوب کننده با اسید هیالورونیک است که باعث می شود پوست شما در شب خشک نشود، به خصوص اگر از درمان های ضد پیری یا آکنه استفاده می کنید که می تواند پوست را تحریک و خشک کند.

سرم ها همچنین می توانند شامل لایه بردارهایی مانند آلفا هیدروکسی اسیدها (AHA) یا اسید لاکتیک باشند. از هر چیزی که استفاده می کنید، همیشه بخاطر داشته باشید، سرم های بر پایه آب باید زیر مرطوب کننده قرار بگیرند. سرم های پایه روغن باید بعد از مرطوب کننده استفاده شود.


یکی از مواردی که به پیشگیری از چروک و پیری پوست و جوانسازی پوست، کمک می کند همین سرم های معجزه گر هستند. با نظر به آرای امتیازی کالا و دیدن نظرات کاربران می توان بهترین تونر مناسب پوست را خریداری کرد:

سرم پوست روتین پوستی

 

 

خرید کنید

 


کرم دور چشم بزنید: می توانید مرطوب کننده معمولی در ناحیه زیر چشم خود بزنید. اما اگر تصمیم دارید از کرم مخصوص چشم استفاده کنید، باید آن را زیر مرطوب کننده بزنید، زیرا کرم های چشم، سبک تر از مرطوب کننده های صورت هستند. سعی کنید بعد از استفاده از کرم دور چشم، آن را در یخچال نگهداری کنید تا صبح با خستگی و پف دور چشم مقابله کند. استفاده از کرم دور چشم دارای مرطوب کننده، در شب می تواند باعث احتباس مایعات شود؛ که باعث می شود صبح چشم ها پف کند.


با از بین بردن یا کم کردن چروک های دور چشم خود عمیق تر بخندید. 

 

 

خرید کنید

 


از درمان نقطه ای استفاده کنید: بهتر است از مواد درمان کننده ی لکه های آکنه در شب، زمانی که بدن در حالت ترمیم است، استفاده کنید. مراقب ترکیبات سازنده ی مواد ضد آکنه مانند پراکسید بنزوئیل یا اسیدهای سالیسیلیک با رتینول باشید؛ که باعث تحریک می شوند. درعوض ، اطمینان حاصل کنید که آرامش و رطوبت پوست را حفظ می کنید.


ضد لک یک ضرورت برای کاهش لک های صورت و اسکار جوش ها می باشد.و کاهش آکنه ها و جوش های پوستی می باشد.

ضد لک روتین پوستی مراقبتی

 

 

 

خرید کنید

 

 

 

 

ضد جوش روتین مراقبتی پوست

 

 

 

خرید کنید

 

 

 


پوستتان را مرطوب کنید: مرطوب کننده پوست را آبرسانی می کند و همچنین دیگر لایه های پوستی را نیز حفظ می کند. به دنبال یک لوسیون سبک برای صبح، دارای SPF 30 یا بالاتر باشید. عصر می توانید از کرم شب غلیظ تری استفاده کنید. کسانی که پوست خشک دارند بهتر است از کرم صبح و شب استفاده کنند.


حفظ رطوبت پوست یعنی حفظ لطافت پوست. انتخاب به کمک رای و نظر دیگران آسان است.

کرم مرطوب کننده پوست چرب و جوشدار

 

 

 

خرید کنید

 

 


 

رتینوئید استفاده کنید: رتینوئیدها (مشتقات ویتامین A از جمله رتینول) به خصوص برای پوست های حساس با افزایش گردش سلول های پوستی می توانند لکه های تیره، شکستگی و خطوط ظریف را کاهش دهند. همچنین می توانند تحریک کننده باشند. اگر از رتینوئید استفاده می کنید، بدانید که در آفتاب تجزیه می شوند، بنابراین باید فقط در شب استفاده شوند. همچنین باعث حساسیت فوق العاده پوست شما در برابر آفتاب می شوند، بنابراین استفاده از ضد آفتاب برای شما ضروری است.

البته خانم هایی که قصد بارداری دارند یا باردار هستند باید به این نکته توجه کنند که استفاده از رتینوئید ها از حدود 6 ماه قبل از بارداری تا بعد از دوران شیردهی ممنوع است.


اگر واقعا از لک های پوست خود خسته شدید و پوستتان رو به پیری و شل شدن می رود یا چروک های روی پوستتان بیشتر می شود، این گزینه برای شما بهترین است. انتخاب بر اساس رای و نظر دیگران نیز بسیار ساده است.

لایه بردار روتین پوستی

 

 

 

 

خرید کنید

 

 


از روغن مخصوص پوست صورتتان استفاده کنید: اگر از روغن صورت استفاده می کنید، مطمئن شوید که آن را بعد از سایر محصولات مراقبت از پوست خود، استفاده می کنید زیرا هیچ چیزی نمی تواند به روغن نفوذ کند.


روغن های طبیعی، تغذیه کننده پوست شما است. از نظرات دیگر کاربران غافل نشوید.

روغن های گیاهی برای زیبایی طبیعی

 

 

 

خرید کنید

 

 


 

ضد آفتاب بزنید: احتمالا ضد آفتاب آخرین مرحله مراقبت از پوستتان است. تقریباً همه متخصصین پوست به شما می گویند که محافظت در برابر آفتاب مهمترین قسمت مراقبت از پوست است. محافظت از پوست در برابر اشعه UV می تواند از سرطان پوست و علائم پیری جلوگیری کند. اگر مرطوب کننده شما حاوی SPF نیست، هنوز هم باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

برای اثر بخشی ضد آفتاب، قبل از بیرون رفتن 20 دقیقه صبر کنید تا ضد آفتاب موثر باشد. به دنبال SPF با طیف گسترده باشید، به این معنی که ضد آفتاب شما از پوستتان در مقابل اشعه های UVA و UVB با هم، محافظت می کند.


ضد آفتاب ست پیشنهادی خرید 2

 

 

خرید کنید

 

 

 

 


بیشتر بخوانید: زیبایی طبیعی در صنعت مراقبت از پوست به چه معناست؟

2 یک پینگ

  1. پینگ بک: زیبایی طبیعی در صنعت مراقبت از پوست به چه معناست؟ - zivishen

  2. پینگ بک: مراقبت روتین یک پوست چرب و پرجوش چیست؟ 11 موردی که باید رعایت کرد - zivishen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *