تاریخ امروز :23 اردیبهشت 1403

مراقبت روتین یک پوست چرب و پرجوش چیست؟ 11 موردی که باید رعایت کرد

داشتن پوست چرب در عین حال که مزیت هایی دارد می تواند دردسر هایی برای افراد ایجاد کند. جوش زدن مکرر از عوامل آزار دهنده ای ست که هیچ کس به دیدن آن روی خوش نشان نمی دهد.

جوش زدن های مکرر می تواند به آلودگی پوست، نوع تغذیه و یا بیماری خاصی مرتبط باشد. البته در سنین نوجوانی و بلوغ نیز شیوع جوش در پوست این افراد بیشتر است.با ما همراه باشید تا در ادامه مراقبت های ضروری را با هم مرور کنیم.

میتوانید به صورت خلاصه کلیپ این مقاله را در زیر مشاهده کنید.


روتین یک پوست چرب و پرجوش

 


1- برخلاف تصور اکثر افراد که گمان می کنند پوست چرب به مرطوب کننده نیاز ندارد، هر بار بعد از شستو باید از از کرم مرطوب کننده استفاده کرد. و البته فراموش نکنید هر روز آب کافی بنوشید.


کرم مرطوب کننده پوست چرب و جوشدار

 

مرطوب کننده(خرید کنید)

 

 


2-  از شوینده های مناسب پوست چرب استفاده شود. بهترین شوینده مناسب پوست خود را انتخاب کنید. شوینده ای که پوستتان را خیلی خشک نکند. یا طبق تجربه شخصی خود آن را مناسب با پوست خود دیدید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ عادت سالم که شما را زیبا می کند


پوست چرب و جوش دار آکنه

 

شستشوی صورت(خرید کنید)

 


3-   بعد از هر بار شستشو بهتر است صورت با دستمال کاغذی خشک شود به این صورت که دستمال را آهسته می گذارید و بر میدارید. یادتان باشد اگر از حوله برای خشک کردن پوست استفاده می کنید حتما حوله شخصی شما باشد تا میکروب های روی پوست شما به دیگران منتقل نشود و حتما آن را در فواصل کوتاه بشویید تا پاکیزه و میکروب زدایی شود. حوله آلوده خود از عوامل جوش زدن مکرر می باشد.


پوست چرب و جوش دار

 

دستمال صورت(خرید کنید)

 

حوله برای پوست چرب و جوش دار

 

 

حوله دست و صورت(خرید کنید)

 


4-   حتما روبالشی خود را در فواصل کوتاه شستشو دهید، چون بعد از برخورد مکرر پوست صورت هنگام خواب میکروب ها روی سطح روبالشی قرار می گیرند و بعد از هر بار خوابیدن روی بالش مجددا همان میکروب ها با پوست شما در تماس خواهند بود و روند جوش زدن ادامه خواهد داشت.


روبالشی ساتن برای پوست چرب و جوش دار

 

 

 

روبالشی(خرید کنید)


5-   مکررا دست های خود را بشویید تا هنگام برخورد دست با صورت آلودگی به سطح پوست منتقل نشود. یادتان باشد هیچ گاه صورتتان را دستکاری نکنید چون این کار باعث دیر خوب شدن جوش ها می شود و احتمال باقی ماندن لک جوش روی پوست بیشتر است.

6-   حتما حتما مکررا گوشی تلفن خود را ضد عفونی کنید. چون گوشی تلفن از آلوده ترین وسایل فردی است که اگر مکررا ضد عفونی نشود، خود ،عامل انتقال آلودگی به سطح پوست و در نتیجه ایجاد جوش است.

بیشتر بخوانید:  چگونه روتین مراقبت از پوست داشته باشیم: روند ۹ مرحله ای و کامل مراقبت

7-    ضروری است که بعد از آرایش طولانی مدت صورت خود را کاملا پاکسازی کنید

8-   در رژیم تغذیه خود دقت  بیشتری داشته باشید و مواد پرچرب را کمتر مصرف کنید. همچنین موادی که طبق تجربه شخصی تان باعث جوش صورتتان می شود.

9-    در خانم ها اگر مکررا جوش میزنید حتما بررسی از نظر تخمدان پلی کیستیک باید انجام شود.

10-    ورزش کنید. ورزش به صورت کلی به تنظیم سیستم های بدن می پردازد. یکی از راه های خرج آلودگی های بدن، از طریق عرق کردن، است. همچنین متابولیسم بدن نیز توسط ورزش کردن و تغذیه مناسب تنظیم می شود.

11-  بهتر است به صورت روتین هفتگی یک روزی را برای پاکسازی عمقی پوست خود در نظر بگیرید. اگر می توانید، خودتان آموزش ببینید؛ یا تحت نظر متخصص مربوط این کار پاکسازی را انجام دهید.

 

 

2 یک پینگ

  1. پینگ بک: چگونه روتین مراقبت از پوست داشته باشیم: روند ۹ مرحله ای و کامل مراقبت از پوست - zivishen

  2. پینگ بک: زیبایی طبیعی در صنعت مراقبت از پوست به چه معناست؟ - zivishen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *