تاریخ امروز :23 اردیبهشت 1403

10 عادت سالم که شما را زیبا می کند

راه های ساده تر و موثرتری وجود دارد که به نظر می رسد که بیش از جراحی های زیبایی میلیونی ارزشمند هستند. یک شیوه زندگی سالم تر می تواند ظاهر فیزیکی شما را تقویت کند. این 10 نکته بهداشتی و تغذیه ای ساده را رعایت کنید تا چهره خود را در آینه بیشتر از همیشه خیره کننده بیابید.

  1. مراقبت از مراقبت از پوست.

اغلب اوقات، این توصیه مانند سلولهای مرده اپیدرمال نادیده گرفته می شود. اما به هر حال توجه کنید:

از مرطوب کننده ها برای جلوگیری از خشک شدن پوست خود استفاده کنید-و مهمتر از همه، از کرم های ضد آفتاب برای جلوگیری از پیری زودرس و آسیب های ناخواسته ناشی از اشعه ماوراء بنفش که به شکل خال یا سایر ناخوشایندهای دیگر ظاهر می شوند، استفاده کنید.

اگر مردان به سادگی این کار را انجام دهند، بیشترین تفاوت را در ظاهر خود ایجاد می کنند. او پیشنهاد می کند که زدن ضدآفتاب مکرر را به یک عادت تبدیل کنید، مانند تراشیدن ریش یا مسواک زدن دندان های خود.

2. ترک سیگارسیگار را ترک کنید.

سیگارها چروک های بدتر از نور خورشید ایجاد می کنند. سیگار کشیدن کلاژن و الاستین را از بین می برد. که به بافت پوست، استحکام و کشش می بخشد- و به نوبه خود روند پیری را تسریع می کند. استفاده از سیگار همچنین می تواند رنگ خاکستری و تیره رنگی به پوست بدهد. در نتیجه ی سیگار کشیدن پوست شفافیت خود را از دست می دهد و کدر می شود.

3. درست غذا بخورید.

رژیم غذایی سالم با درخشندگی بیشتر پوست، موهای درخشان و تناسب اندام شما برابر است.اما نکته اصلی این است که متعادل بمانید. بلغور جو دوسر یک غذای مقوی است. سرشار از فیبر است و می تواند به کنترل گرسنگی و کاهش کلسترول کمک کند. در همین حال ، پنیر خامه ای دارای قند کم و پروتئین و کلسیم زیاد است.به طور کلی، رژیم غذایی مدیترانه ای را رعایت کنید، با گوشت های پرچرب و مقادیر زیادی غلات، ماهی و روغن زیتون.

4. بخوابید.

حداقل هشت ساعت توصیه شده در شب را بخوابید. خواب همه اندام های بدن را بازسازی می کند، از جمله پوست، که بزرگترین اندام بدن است. خواب مناسب همچنین تنش و اضطراب، خط پای کلاغ، خط اخم و خطوط چروک دور چشم و ابرو و خط خنده را کاهش می دهد. کمبود خواب همچنین باعث ایجاد حلقه های تیره زیر چشم شما می شود.

عادت سالم

5. پوست را هیدراته کنید.

پوست برای عملکرد مناسب، به ویژه برای مبارزه با آسیب های ناشی از خورشید، به آب نیاز دارد. نوشیدن هشت لیوان توصیه شده در روز سموم را از بدن خارج کرده و مواد مغذی را به لایه عمیق پوست (درم) می رساند.

6. مصرف مواد مضر و بدون خاصیت را کم کنید.

کاهش دادن مصرف مواد غذایی سرخ کردنی نه تنها ظاهر شما را بهبود می بخشد بلکه خطر سکته مغزی، دیابت، سرطان و سایر بیماری ها را نیز کاهش می دهد. رژیم غذایی رادیکال نگیرید. یعنی به جای حذف همه در عوض به کنترل مصرف این غذاها فکر کنید. با کاهش برخی از مواد غذایی بی خاصیت مانند غذاهای سرخ کرده ، 500 کالری خود را در روز اصلاح کنید، و هفته ای نیم کیلو به صورت معقول از دست خواهید داد.

7. طرفدار آنتی اکسیدان ها باشید.

آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین A ، C و E موجود در میوه ها و سبزیجات کاملا برای بدن ضروری هستند. باعث ترمیم و کشسانی پوست می شوند و همچنین خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان را کاهش می دهند. در نتیجه بدنی سالم و چهره ای شاداب خواهید داشت.

۸- ورزش های کاردیو انجام دهید.

تمرین هوازی استرس را کاهش می دهد، شما را شادتر و سالم تر می کند و به پوست شما درخشندگی می بخشد. هر نوع ورزش هوازی که انجام می دهید باید ضربان قلب شما را به مدت نیم ساعت در روز به بالاتر از حد معمول افزایش دهد. این ورزش ها می تواند شامل پیاده روی، دوچرخه سواری یا هر ورزشی که با آن کمی عرق می کنید، باشد.

سنگین ورزش نکنید، در غیر این صورت ممکن است آسیب ببینید یا درد عضلانی زیادی داشته باشید و در نتیجه ممکن است دیگر ورزش نکیند. ورزش باید سرگرم کننده باشد و با انجام آن احساس خوبی داشته باشید.

9. مشروب را تماشا کنید.

الکل باعث تورم بافت ها، به ویژه پف چشم ها می شود و اغلب منجر به عادات بد غذایی، باعث افزایش وزن و سیگار کشیدن می شود.

عادت سالم

10. پرتحرک باشید و کمتر دراز بکشید.

وضعیت درست بدن واقعاً چیز خوبی است. با تمرینات قدرتی از شر بی حوصلگی خلاص می شوید. (بعلاوه، تمرینات مربوط به شکم هلاوه بر ورزش بر زیبایی ظاهری نیز تاثیر گذار است.) تمرینات مقاومتی دو تا سه بار در هفته برای تقویت عضلات اصلی خوب است. می توانید با یک مربی ورزشی کاربلد درمورد رژیم ورزشی نیز می تواند به شما راهنمایی های مفیدی کند.

 

6 یک پینگ

  1. پینگ بک: زیبایی طبیعی در صنعت مراقبت از پوست به چه معناست؟ - zivishen

  2. پینگ بک: چگونه خواب خوبی داشته باشیم؟ 11 نکته برای بهبود کیفیت خواب - zivishen

  3. پینگ بک: مراقبت های روتین یک پوست چرب و پرجوش چیست؟ 11 موردی که باید رعایت کنید. - zivishen

  4. پینگ بک: حساسیت به گیاهان آپارتمانی: آری یا خیر؟ (اگر آلرژی دارید حتما بخوانید) - zivishen

  5. پینگ بک: 9 شیوه ی خوب و جالب برای پر کردن اوقات فراغت - zivishen

  6. پینگ بک: ایده هایی برای شروع ورزش: چگونه ورزش را شروع کنیم؟ - zivishen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *